Начало > разни > Продължава навлизането на международните продуктопроизводители на българския пазар

Продължава навлизането на международните продуктопроизводители на българския пазар

С развитието на консуматорската култура на съвременното българско капиталистическо общество, беше време да се появят и локални подразделения (дистрибутори = официални представители-магазини) на популярните световни марки в сферата на потребителската електротехника и електроника (consumer electronics).
С такива локални български звена с търговско-сервизно-консултанско-информационна функция неотдавна се сдобиха и марките Canon, Nikon и Wacom.
Би трябвало „канонците“, „никонците“ и „уакомците“ вече да са доволни от това,  че техните любими (или силно търсени) маркови продуктови линии са вече лесно достъпни и за (предимно бедния) българския купувач не само откъм физическата си близост, но и поради легалния си статут.
Положителна е тенденцията на навлизане на филиали на световните транснационални корпорации и на българска земя, тъй като така се сдобиваме с близки  от географска гледна точка легални представители-продавачи на стоките и продуктите, на които Западът, Югоизточна Азия и Япония се наслаждават отдавна (и на практика са производителите, защото обслужват големия си, конкурентен и динамичен пазар, доста по-богат на (далеч по-богати от българските) клиенти). Разбира се, за по-голяма достъпност и общественост, рекламата на тези стоки ще се и (до голяма степен вече се е) пригодила към специфичните реалии на родните ни национално-културни специфики,  доколкото това е необходимо и приложимо предвид унифицирания характер на „цивилизованото/напреднало“ капиталистическо потребление (съответно консуматорска култура) в световен мащаб.
Тук обаче важи уговорката, че крайните потребителски цени ще са неизбежно различни (поради по-високия стандарт на живот и по-голямата честота на покупките на Запад => по-ниски на Запад) в различните региони (и поради таксите за доставка и добавената стойност, която се прибавя „за сервиране“ на българския пазар в подкрепа на тези импортно-експортни фирми, а и поради надбавките на крайните магазини); да не говорим пък за това, че това което се счита за евтино и скъпо на запад от вече поизчезващата (или задълбочаваща се в характерната си свръхполяризация на „бедност-богатство“?!?) „източноевропейска икономическа граница“, както и в развитите части на Азия и Южна Америка, е все още в голям контраст със стандартите на живот на по-голямата част от населението на изток от нея.
От друга страна, това е и поредната проява на локални промени, породени  от дълбоките процеси на глобализацията и на универсализацията (особено в сферата на унифицирането и стандартизирането на човешките научно-технически достижения, силно изразени по-специално в унификацията на техническите спецификации на продуктите за масовия глобален човешки пазар и на похватите и разширяващия се обхват на покритие и модернизация на масмедиите у нас и практически навсякъде по света).
Затова е логично да отсъдим, че това е поредният нож с две остриета, чийто ефект е прякото поощряване на търговската консуматорска култура чрез навлизането на нейните световноизвестни „марки-икони“, както и засилването на институционализацията на индивидуализацията в условията на глобализацията (водеща до глобалност) на Постмодерната епоха.
В заключение, интересно е и да се запитаме какви са преките и косвени ефекти и от настоящата Световна икономическо-финансова криза върху тези непрестанни и трудно контролируеми „общонаднационални“ процеси. Коментарите оставям на вас, сигурно е обаче, че те засягат проблемите и темите на политиката, икономиката, социологията и национално-културната и общоконтинентална философия.

Advertisements
  1. Все още няма коментари.
  1. No trackbacks yet.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: